משחקי חברה להיכרות

רשימת משחקי חברה להיכרות
איך אני מציג עצמי בקבוצה חדשה ? מה ישבור את הקרח ? מה יעזור לי לחשוף את צדדי החיוביים ? משחקי ההכרות עונים על צרכים אלו, מסייעים לזכור את שמות המשתתפים, מחזקים את ההכרות ויוצרים אווירה מהנה ומשוחררת. חשוב לזכור שזהו הרושם הראשוני של חלק מהמשתתפים ולכן רצוי למנוע אפשרות של הצגה לא חיובית (שמות לא מחמיאים וכו'), כמו כן כדאי להחליף סוגי משחקים, כדי לאפשר לכל המשתתפים להצליח.

  1. שמות עם דף נייר: משחקי חברה לזכירת שמות. משתתף אחד עומד על כיסא עם דף נייר בידו. כשהוא מכריז על שם של משתתף אחר הוא עוזב את הנייר. על המשתתף שקראו בשמו לתפוס את הנייר בטרם נגע ברצפה. אם הוא לא תפס את הנייר, קורעים את הנייר לשניים וממשיכים עם חצי דף. וכך ממשיכים במשחק עד שחתיכת הנייר קטנה מידי.
  2. שמות עם כדור:עומדים במעגל, אחד המשתתפים זורק כדור לגובה ומכריז על שם של משתתף אחר. על המשתתף שהכריזו את שמו לתפוס את הכדור בטרם ייגע ברצפה. אם הצליח לתפוס את הכדור, ממשיך את המשחק, זורק את הכדור לגובה ומכריז שם אחר. אם לא תפס את הכדור צובר המשתתף נקודה לחובתו. כשמשתתף צובר 3 נקודות לחובתו ממציאים לו שם חדש ומצחיק, בשם זה ישתמשו להמשך המשחק. אם צבר עוד שלוש נקודות לחובתו, יקבל גם שם משפחה מחבריו. אם צבר לחובתו 9 נקודות, יצא מהמשחק. משחק זה שייך גם הוא לקבוצת משחקי חברה בהם שיחקנו שעות בילדותנו בשכונה…
  3. תיאום ציפיות:כל משתתף כותב או מצייר את הציפיות שלו מהתקופה. לאחר שכולם סיימו מכניסים את הפתקים לבקבוק או קופסה וחותמים אותם (בבקבוק נועצים נר בפתח הבקבוק ומדליקים עד שהשעווה חותמת את פיתחו). בסיום התקופה פותחים את הבקבוק או הקופסה וכל אחד מוזמן לבחון האם עמד בציפיות של עצמו. אפשר לפתח את המשחק, ולהחביא את הפתקים. בסוף התקופה לשחק "חפשו את המטמון" ולגלות את הפתקים. משחק זה יכול לשמש אותנו לא רק במסגרת משחקי חברה, אלא גם כמשחק משפחתי להצבת מטרות משותפות ולהגדרת ציפיות הדדיות בין בני המשפחה.
  4. זה הסוד שלי: אחד המשתתפים נבחר להיות בעל הסוד, עליו למצוא פרט על עצמו שאף אחד מחברי הקבוצה לא יודע (כישרון או תחביב, משהו מההיסטוריה שלו, משהו מעניין על משפחתו, מנהג קבוע או דרך התנהגות אופיינית ומיוחדת וכ"ו). על חברי הקבוצה לגלות מהו הסוד של המשתתף באמצעות שאילת 30 שאלות, שהתשובה עליהן היא כן או לא!
  5. גן החיות: יושבים במעגל ועל פי הסדר על כל משתתף לומר את שמו ולחקות את קולה של החיה האהובה עליו. הבא בתור צריך לחזור על שמו ועל קול החיה של המשתתפים הקודמים לו, רק לאחר מכן עליו לומר את שמו ולחקות את החיה האהובה עליו. ככל שמתקדמים כך המשימה קשה יותר שכן על כל מתחרה לחזור על השמות ועל קול החיה של כלל המשתתפים שהיו לפניו. מי שמתבלבל מקבל משימה מצחיקה (לחזור על הקולות עם תנועות, על רגל אחת, לרקוד וכו').
  6. גן חיות +:משחקי חברה רבים הומצאו על בסיס סבב ההכרות בסעיף הקודם. את סבב ההכרות ניתן לשכלל בדרכים רבות ומגוונות כמו למשל: חיה שמתחילה באות של השם, חיקוי תנועה, תכונת אופי בולטת, שיר שמתחבר לשמי או לתכונה שלי, יצירת סיפור משותף, להציג עצמי בתור היושב מימיני, להציג עצמי מתוך גרונה של דמות משמעותית בחיי, להציג עצמי תוך ציון שלוש עובדות שלא יודעים עליי, לספר על משחק ילדות אהוב, לספר פרט מפתיע ופרט בנאלי על עצמי, לספר על מקור השם שלי  או כל דבר אחר העולה על רוחכם.
  7. שלפלף/ קזבובו:המנחה מצביע על אחד המשתתפים ואומר לו קזבובו, על המשתתף לענות את שמו. אם המנחה הצביע ואמר את שם המשתתף על המשתתף לענות, קזבובו. ניתן להוסיף את מוטיב השלפלף. כשהמנחה אומר למשתתף שלפלף עליו לענות את שם משפחתו. אם המנחה מצביע ואומר את שם המשפחה על המשתתף לענות שלפלף. כשהמשחק נקלט ניתן להפכו למורכב יותר, המשתתף הטועה מחליף את המנחה, ניתן להוסיף מילה כדי שהמשתתף יאמר את שם היושב לצידו, ניתן להצביע על אחד ולומר שם של אחר וכן הלאה…
  8. תופסת שמות: כשאנו חושבים משחקי חברה אי אפשר שלא לחשוב על תופסת במתכונותיה השונות. זהו משחק תופסת בו כאשר התופס מצליח לתפוס משתתף על התופס לומר את שמו של הנתפס, אם טעה או שכח את השם אין התפיסה נחשבת וממשיכים לשחק. אם תפס ואמר את השם נכון, המשתתף הנתפס הופך להיות התופס. לאלה המכירים זה את זה ניתן להחליף שמות לטובת המשחק, למשל, זוגות מתחלפים בשמות ועל התופס לזכור את השמות החדשים, ניתן להוסיף כינויים, דימויים וכן הלאה (לדאוג שהכינויים יהיו מחמיאים!).
  9. פרה עיוורת: ישנם משחקי חברה שלא נס ליחם…קושרים את עיניו של אחד המשתתפים, עליו להסתובב בחדר ולתפוס מישהו, על הנתפס לעשות קול של חיה. זוהה המשתתף, עליו לקבל את תפקיד הפרה העיוורת (למה פרה ???) והתופסת ממשיכה.
  10. פרה עיוורת +: אותו התהליך עם קשירת עיניו של משתתף, הפעם לא חייבים לרוץ ועל מכוסה העיניים לזהות את המשתתפים האחרים על פי קולם (רצוי אחד אחד) כמובן שלמשמיע הקול מותר לנסות ולבלבל את המקשיב, אפשר להוסיף רמזים וכו', ניתן להמשיך עם אותו כסוי העיניים וניתן להחליף עם המזוהה.
  11. להסתדר לפי: המנחה מכריז על תכונה מסוימת ועל המשתתפים להסתדר במהירות האפשרית על פי תכונה זו. לדוגמה: גובה, צבע שיער (מהבהיר לכהה), גיל, שם (לפי א' ב'), צבע הבגדים וכו'. ניתן להקשות ולדרוש לעשות את זה ללא מילים, או כשהם עומדים על שורת כיסאות (מבלי לרדת מהכיסאות) ועוד. ניתן לשחק משחקי חברה מסוג זה כתחרות בין קבוצות או לשחק עם קבוצה אחת כאתגר קבוצתי משותף.
  12. פרואי פרואי: כולם מסתובבים בחדר בעיניים עצומות. המנחה נוגע בראשו של אחד אשר מתמנה כפרואי. אם שנים נפגשים עליהם ללחוץ ידיים ולשאול האם אתה פרואי? אם שניהם שאלו סימן שהם לא פרואי והם ממשיכים. אם משתתף תפס חבר שאינו עונה סימן שהוא פרואי ומעכשיו הם ממשיכים יחדיו יד ביד, עד שכולם מצטרפים לפרואי אחד גדול.
  13. אמת או חובה: עוד משחק חברה ישן וטוב, בעזרתו כולנו גילינו על חברינו ועל עצמנו דברים רבים. מסובבים בקבוק באמצע מעגל המשתתפים. על המשתתף שאליו פונה פיית הבקבוק לאחר שנעצר מסיבובו לבחור אם יענה על שאלה או יבצע משימה. ניתן להכין מראש סלסלה עם שאלות ומשימות, ניתן לאפשר למשתתף שסובב או זה שאליו כוונה תחתית הבקבוק לשאול או לתת משימה, במקרה שהמשתתפים הם השואלים חשוב להגדיר גבולות ולאפשר יציאה נוחה למי שלא רוצה לענות או לבצע משימה כלשהי.
  14. מתקבצים: המנחה משמיע מוסיקה קצבית והמשתתפים רוקדים בחופשיות בחדר. כשהמנחה עוצר את המוסיקה הוא מכריז על מספר מסוים. על המשתתפים להסתדר במהירות האפשרית בקבוצות בכמות שהכריז המנחה. משתתף שנשאר ללא קבוצה, יוצא מהמשחק. מנצח הזוג שנשאר אחרון.
  15. דוגמנות: על כל משתתף לבחור חבר מהקבוצה ולצייר אותו על דף. לאחר שכולם סיימו המנחה מציג את הציורים ועל המשתתפים לנסות ולזהות את המושא לציור.